Hvordan lede ansatte som underpresterer

Arbeidsgivers styringsrett og lederverktøy som virker!

Ansatte som somler og underpresterer

Kursinnhold:


Har du medarbeidere som utsetter oppgaver eller av ukjente grunner ikke leverer som forventet? For en bedrift oppstår det negative konsekvenser både økonomisk og for arbeidsmiljøet hvis medarbeidere ikke gjør oppgavene som de har. Kollegaer og leder blir belastet unødig og for den aktuelle medarbeider, kan det i verste fall medføre stress og helseproblemer når man ikke innfrir i stillingen.
 
Jus og operativ ledelse- praktisk og forståelig
På dette kurset lærer du både hvordan du bør følge opp og lede denne type medarbeidere i praksis, og hvilke rettigheter du har som arbeidsgiver til å organisere, lede, fordele og kontrollere arbeidet.
Dagen er delt opp slik at du før lunsj får innsikt i nyttige lederverktøy ift prestasjons- og motivasjonsledelse, og etter lunsj får en gjennomgang av de juridiske rammene, og de føringene dette legger på oppfølgingen av medarbeidere.

Kurset har to kursledere med supplerende faglig bakgrunn. Begge har lang erfaring på fagfeltet. 

 

 Du lærer mer om:

  • Hvordan øker du medarbeidernes prestasjoner og effektivitet
  • Hvordan bruke motivasjon som virkemiddel for å få ansatte til å lykkes
  • Hvordan du sikrer at oppfølgingen gjennomføres innenfor gjeldende arbeidsrettslige rammer
  • Dokumentasjon for oppfølging og viktigheten av dette i personalsaker

Sagt av tidligere deltagere om kurset og kursdeltagere:
"Lærerikt og engasjerende. Interesante temaer, flinke kursledere


Program:


Pauser vil holder jevnlig i løpet av dagen.

 

09.00-12.00 med Hege Greaker eller Mariann Karlsen, rådgivere hos Infotjenester AS

Del 1: Hvordan øke medarbeidernes prestasjoner ?

  • Velkommen, introduksjon og forventningsavklaring
  • Hvorfor yter ikke medarbeidere som forventet?
  • Motivasjon og drivere av gode arbeidsprestasjoner
  • Det handler om tydelig ledelse, og nærmeste leder har størst påvirkning
  • Hva gjør de beste lederne?
  • Lederens verktøykasse - vi tar en titt på noen av dem og dypdykker i enkelte
  • En coaching modell

12.00-13.00 Lunsj

13.00-16.00 med kursholder Torgeir A. Bjørnland, juridisk rådgiver hos Infotjenester AS eller Hans Gjermund Gauslaa, rådgiver juridisk rådgiver hos Infotjenester AS eller Camilla Schie-Veslum, juridisk rådgiver hos Infotjenester AS.

Del 2: Jus for ledere – hva du som arbeidsgiver kan gjøre og bør vite

  • Oppfølging av dine medarbeidere
  • Handlingsrommet som leder – om styringsretten
  • Avslutning av arbeidsforholdet
  • Oppsigelse/avskjed og suspensjon
  • Avtaler om fratredelse
Til påmelding

  Kursdatoer

07.03.2017

14.03.2017

29.03.2017

05.04.2017

25.04.2017

26.04.2017


  Pris

NHO-medlemmer:

kr 4950,-

Ordinær pris:

kr 6450,-

NB! Som medlem i NHO får din bedrift inntil 25 % rabatt på de neste påmeldte til dette kurset


  Målgruppe

Ledere, mellomledere, teamledere og avdelingsledere.


  Varighet

1 dag.


  Kurset omfatter følgende fagområder

  • HR og personal
  • Ledelse
  • Lover og regler

  Mer informasjon

Velg by og dato:


Har du spørsmål om påmelding, vennligst kontakt oss på: Telefon: 69 10 00 00 | kurs@naeringslivetsskole.no
NHO-Medlemmer: kr 4950,-| Ordinær pris: kr 6450,-

Oslo 07.03.2017   09:00 - 16:00 Thon Conferanse Universitetsgaten Hege Greaker
Torgeir Bjørnland
Fullt
Stavanger 14.03.2017   09:00 - 16:00 Radisson Blu Royal Hotel Stavanger Hege Greaker
Camilla Schie-Veslum
Meld på
Tromsø 29.03.2017   09:00 - 16:00 Radisson Blu Hotel Tromsø Mariann Karlsen
Hans Gjermund Gauslaa
Meld på
Trondheim 05.04.2017   09:00 - 16:00 Radisson Blu Royal Garden Hotel Mariann Karlsen
Hans Gjermund Gauslaa
Meld på
Bergen 25.04.2017   09:00 - 16:00 Radisson Blu Royal Hotel - Bryggen Hege Greaker
Torgeir Bjørnland
Meld på
Oslo 26.04.2017   09:00 - 16:00 Radisson Blu Hotel Nydalen Mariann Karlsen
Hans Gjermund Gauslaa
Meld på




Motta vårt nyhetsbrev, og få siste nytt om hvilke kurs som er aktuelle for deg.    Meld deg på!